Privacy verklaring

donderdag 26 oktober 2017

Bowy and Advent Animals

Gisteren eerst even de griepprik gehaald en daarna door naar de dierenarts met Bowy. Deze heeft zijn bloedoor weer leeg gehaald. Hij gaf als advies mee, dat als zijn oor nu weer direct vol loopt, we 2 dingen kunnen doen. OF een operatie die nogal pittig zal zijn en veel narigheid met zich mee brengt voor Bowy (lang rondlopen met een kap om, een wond die open moet blijven en waar constant troep uit moet komen wat enorm stinkt en vuiligheid geeft, Bowy's leeftijd wat betreft narcose, veel pijn aan het oor na operatie) OF het oor gewoon vol laten en dan zal op een gegeven moment het lichaam het zelf opruimen, dit kan wel een aantal weken duren wat eenbeetje ongemak geeft voor Bowy omdat zijn oor zo zwaar aan voelt.
De dierenarts zelf raadt de laatste optie aan. Helaas heeft de behandeling van gisteren niet veel uitgehaald, want vanmorgen was zijn oor weer dik. Michiel en ik hebben dan ook besloten om het oor niet voor een 3e keer te laten leeghalen (is ook niet prettig voor Bowy), maar om het oor nu zo te laten en wachten tot het lichaam het zelf gaat opruimen. We houden het wel heel goed in de gaten uiteraard.

I got my flu vaccination yesterday at the doctor and then we went to the vet with Bowy. He made Bowy's bloodear empty again. He gave us 2 options if the ear will fill up again. OR Bowy gets a hefty operation and brings a lot of troubles for Bowy (he has to walk a long time with a plastic hood around his head, a wound that has to stay open so all the messy stuff can get out for days and days, Bowy's age for anesthesia, lots of pain on his ear after surgery) OR we leave his bloodear and after time his body will clean it up itself. This needs time and it will Bowy some discomfort because his ear feels a bit heavy.
The vet advises for the last option. Unfortunately, yesterday's treatment did not much, because this morning his ear was thick again. Michiel and I decided not to go back for a 3th theatment (it is painfull for Bowy everytime) but we are going to wait and see if his body is going to clean up his blodd ear itself. We will watch him closely.


In het weekend had ik ook nog volop pompoensoep gemaakt. Deze heb ik in de vriezer gedaan en als ik volgende week jarig ben, dan kunnen we die heerlijk opeten met het familiebezoek.

Last weekend I also made  a lot of pumpkin soup. I put it in the freezer till next week when it is my birthday. We can eat it together with my family then.


Ik was bezig met het herfst borduurwerk van LHN, maar ik kwam de advent animals tegen in mijn kast. Twee jaar geleden was ik hier aan begonnen en ik maakte de eerste 12 af.

I was busy with my autumn cross stitch from LHN, but I came across the advent animals in my closet. Two years ago I started these and I finished the first 12.


Waarom ik de rest niet afgemaakt heb weet ik niet, want ze zijn zo enorm leuk. Ik ben dan ook begonnen met nummer 13 want ik wil ze nu toch graag afmaken. De advent animals zijn freebies van Brooke's Books en kun je HIER (klik) vinden.

Why I did not make the rest, I don't know, because they are so wonderful. So I decided I will make them this year and I started with number 13. The advent animals are freebies from Brooke's Books and can be found HERE (click).


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een pech voor Bowie,is er geen andere methode om hem van dit probleem af te helpen?
Loop zelf met mijn hondje bij een complementair dierenarts in Zeist .
Gr Sonja.

Carin zei

Nee Sonja er is geen andere keuze. Het is of een operatie of het door het lichaam zelf laten opruimen. Aangezien dit laatste het minst belastend is voor Bowy kiezen we hiervoor.

Sjoukje zei

Oooh, je hebt me op een idee gebracht met die adventsbeestjes, zo leuk! Ik wens Bowy veel beterschap met z'n oor, wat sneu voor hem!

Truus zei

Ach arme Bowy -dit is niet leuk voor hem. Hoop dat hij nu niet teveel last krijgt met het 'opruimen' van de troep in zijn oor.
Leuk zijn deze diertjes en ik was ook begonnen maar ja dan is Kerst voorbij en er zijn andere borduurwerkjes en dan ligt het er weer.
Veel borduurplezier
groetjes, Truus uit Drenthe

Vickie zei

Oh dear little Bowy. I wish he did not continue suffer so much. I am still praying for the sweet dog. I love pumpkin soup! Your Advent animals are wonderful Carin.

Julie zei

The advent animals looks so cute when you see them altogether.
I hope Bowie is improving now.