Privacy verklaring

maandag 7 juli 2014

Making a Fuzzy Cutting mirror

In de Star Gazing quilt van Stitches and Sew On waar ik aan wil gaan beginnen,  zitten veel blokjes die gemaakt worden door middel van fuzzy cutting.

In the Star Gazing quilt from Stitches and Sew On are a lot of blocks that will be make with fuzzy cutting.


Fuzzy cutting gaat heel fijn als je een fuzzy cutting spiegel hebt, maar laat ik die nu niet hebben. Dus ... maakte ik er zelf een wat heel gemakkelijk is.
Je hebt nodig: stevige brede dubbelzijdige tape, lapje stof en 2 spiegeltegeltjes.
Knip een strook dubbelzijdige tape af, iets langer dan een zijde van je spiegeltegeltje en plak deze op een strookje stof. Knip het overtollige stof af.

Fuzzy cutting is a lot of joy when you have a fuzzy cutting mirror, but I had none. So ... I made one myself and its very easy.
You need:  firm wide double-sided tape, piece of fabric and 2 mirror tiles.
Cut a piece of tape, bit larger then the size of your mirror tile and stick it onto your fabric. Cut off the excess fabric.



Neem dan 2 spiegeltegeltjes, te verkrijgen bij oa. bouwmarkten.

Take 2 mirror tiles, to buy in a D.I.Y. shop.



Mocht je strip tape iets te lang zijn, knip hem nu dan op maat. Vouw de strip in de breedte dubbel zodat je een vouwlijn krijgt.

If your tape is too long, cut it in the right size. Fold the strip in width double so you get a fold line.



Haal nu de helft van het papier los van je dubbelzijdige tape en plak hem (tot de vouwlijn) op de achterkant van 1 spiegeltegeltje.

Now pull half of the paper away from your double-sided tape and stick it (up to the fold line) on the back of 1 mirror tile.


Leg je tweede spiegeltegeltje op het eerste (spiegel kanten tegen elkaar) en vouw de tape nu over het tweede spiegeltegeltje.

Put your second mirror tile on top of the first (mirror sides against each other) and fold the tape now over the second mirror tile.



Dat is alles, je fuzzy cutting spiegel in nu voor gebruik. Als je hem niet gebruikt dan kun je hem gewoon dichtklappen als een boek.

That's all, now your fuzzy cutting mirror is ready for using. If you're not using it, you can just shut it like a book.



Dat je met een fuzzy cutting spiegel leuk kunt spelen is te zien op onderstaande foto's. Je zet de spiegel op je stof en je ziet hoe het stof in de rondte doorloopt. Je kunt je malletje in de hoek plaatsen en je ziet meteen hoe het kan gaan worden.

That you can play nice with a fuzzy cutting mirror can be seen on the pictures below. You put the mirror on your fabric and you see how the fabric  will go all around. You can place your template in the corner and you will see how it looks.







14 opmerkingen:

Julie zei

Have fun playing with your new toy!

quilting Jeannet zei

Wat een idee Carin, je moet er weer maar opkomen!

Unknown zei

Wat een goed idee Carin en als ik de laatste foto's zie, zeker de moeite waard!

Judith zei

ja die is handig! heb ik ook ooit eens gebruikt, een paar jaar geleden: je hebt meteen een heel blok te zien :0) mooi patroon, ben weer benieuwd!!

Ann zei

Wow ... jij gaat weer leuk kunnen gaan spelen!
Bedankt voor de uitleg! Ik denk dat ik maar snel ook zo'n spiegeltje ga maken! ;-)
Groetjes,
Ann

Truus zei

Leuk he om te 'spelen' met de spiegels en stof--je ontdekt steeds weer nieuwe mogelijkheden.
Je quiltje Garden Path is mooi geworden.
Veel plezier met je spiegels.
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Heel goed dat je het zo hebt opgelost.
Dat scheelt je een hoop geld, en het werkt even goed.
Ik heb ruim 20 euro voor het spiegeltje betaald, zonde van het geld.
Maar het is inderdaad reuze handig in het gebruik.

Anoniem zei

Thankyou so much Carin; what a great tutorial. Can't wait to see your fussy cutting underway.
Linda in Australia

Dear Jo zei

Wat een mooie en eenvoudige oplossing toch weer. En ik weet nu al dat je sterren heel erg mooi gaan worden. Ook weer een prachtige quilt trouwens.
Groetjes, Jolanda

Ineke Original zei

Wat een geweldig idee!

jolanda zei

Leuk is dat hé? En enorm handig natuurlijk ook want op deze manier valt een blokje toch niet tegen achteraf.
Erg leuke quilt ook weer trouwens. ;-)

Ik ben Esther zei

Superleuk en handig die spiegel!!,maar waarom heet het fuzzy cutting?Fuzzy is in het Engels harig/pluizig dus ik snap niet helemaal waarom dit quilten fuzzy cutting heet en ben heel benieuwd eigenlijk....?
Groetjes Esther

marianne zei

Handige tip.
Ben benieuwd naar je eerste blokje.

mieke zei

Ik las, dat je geen fuzzy spiegel had. Toen dacht ik.... dat ga ik ze even uitleggen, heel makkelijk te maken.
Toen zag ik dat je er al 1 hebt gemaakt.
Dat is zó leuk om daar mee te spelen en blokken mee te maken.
Succes, grtjs Mieke