Privacy verklaring

vrijdag 27 juni 2014

Antique Sampler top finished

Nadat ik alle randen aan de Antique Sampler gezet had, moest ik de hoeken nog op 45 graden in elkaar zetten. Met wat passen en meten was ook dit werkje zo gebeurd.

After I had sewed the borders on, I had to sew the corners at a angle of 45 degrees. But this job was done in no time.


Daarna appliceerde ik op elke hoek nog een bloemblaadje en toen was het moment toch echt daar ... de top van de Antique Sampler is af ! De top is 183 x 183 cm.

Then I appliquéd on each corner a petal and then the moment was realy there ... the top of the Antique Sampler is finished ! The top is 72" x 72".


Toen ik in de tuin de foto nam, zag ik ook dat mijn heel licht roze lavatera was gaan bloeien.

When I made this picture in the garden I saw that my very light pink lavatera was blooming.



Tot slot nog even een foto van deze plant waarvan ik de naam niet weet, maar de bloemen voelen aan als strobloemen.
EDIT: deze eenjarig plant heet  Helichrysum bracteatum

I also made a picture of this plant, I don't know the name of it but the flowers feel like straw flowers.
EDIT: this plant is called  Helichrysum bracteatum



20 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Hij is geweldig mooi geworden Carin, en vast geen cm ruimte in je blokken....;) wat leuk dat jij de hoeken ook zo doet, omvouwen en vast appliqueren, toch? Zo doe ik het ook altijd, werkt prima. Strobloemen ja........grappig.

cucki zei

It's looking so beautiful xxx

Ann zei

Dat zal weer een prachtige quilt worden éénmaal hij doorgequilt is :-).
Je bloemen staan er ook prachtig bij.
Fijn weekend!
Ann

Judith zei

Gefeliciteerd, super mooi geworden! Fijn weekend

Julie zei

AMAZING!!! so beautiful, a stunning finish.

marianne zei

Ben benieuwd morgen naar dit prachtstuk.

Ageeth Dorsman zei

Je Antique Sampler is echt prachtig geworden; mijn complimenten!
Groetjes van Ageeth

jolanda zei

Wat is het een prachtige top geworden! En nog best een flinke maat hé? Weet je al hoe je het gaat doorquilten?
Geen idee hoe die bloemen heten. Het lijken wel een soort chrysantjes.

Thimbleanna zei

WOW -- your antique sampler quilt looks gorgeous!

Ineke zei

Wat mooi zijn de hoekjes geworden. Volgens mij zijn het asters, je strobloemen,die heb je on alle soorten, maar zeker weet ik het niet ;-)

Liefs, Ineke

Saskia zei

Wauw! Wat een mooie quilt is dit geworden! Gefeliciteerd met dit mooie resultaat.

De bloemen lijken mij van de Lavatera...

liefs,

Saskia

Cricket-bug Corner zei

LOVE the quilt!

Truus zei

Prachtig je Antique!!! En een mooie kleurencombinatie.
De onderste bloemenfoto zijn inderdaad droogbloemen-namen ken ik er niet van.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

It's a beautiful quilt. You achieve so much, do you ever sleep? We used to call the straw flowers 'everlasting daisies'. Pretty. Sheila

Dear Jo zei

M*O*O*I* !!!!!!!!!!!! Helemaal super en weer een top af :-))))))
Groetjes, Jolanda

Tania zei

Je top is prachtig!

Guusje, zei

Je Antieke is prachtig geworden. Mooie bloemen.

Unknown zei

Had het je al eerder gezegd, je Antieke is prachtig geworden! Hoe ga je deze nu straks quilten? Ben benieuwd! Je strobloemetje is een Helichrysumpje oftewel Helichrysum bracteatum, een eenjarige plant. Als je de bloemen wil drogen, knip ze dan af net nadat de knop is opengegaan, hang ze op hun kop in een schaduwrijke omgeving. Heb ze vroeger eindeloos veel gebruikt. Leuke planten heb je allemaal in je tuin, elke keer weer een verrassing!

Melody zei

I just love this quilt - absolutely beautiful

Carin zei

Saskia je hebt helemaal gelijk wat betreft de lavatera.