Privacy verklaring

woensdag 29 januari 2014

The Bookshelf finished

De afgelopen dagen ben ik ook bezig geweest met het laatste stuk te borduren van The Bookshelf van Little House Needleworks. Ik moest het gedeelte van Little Women nog doen en dat staat er nu ook op. 
Het patroon heb ik geborduurd op 40 ct. Vintage Beige linnen met 1 draadje DMC. De maat van het borduurwerk is 14 cm x 21 cm.

The last few days I was busy with stitching the last piece of The Bookshelf from Little House Needleworks. I only had to stitch the part of Little Women and that is done now. 
I stitch this pattern on 40 ct. Vintage Mocha linen with 1 thread DMC. The size of the stitching is 5 1/2" x 8" (14 cm x 21 cm).

Fabric: 40 ct. Vinage Mocha linen
Threads as charted

Little Women (over Meg, Jo, Beth en Amy) is een roman van de Amerikaanse auteur Louisa May Alcott (1832-1888), gepubliceerd in twee delen in 1868 en 1869. Het werd vertaald in het Nederlands onder de titel Onder moeders vleugel. 
Het verhaal speelt zich af in Orchard House, het huis van het gezin Alcott in Concord (Massachusetts). de roman volgt het leven van de 4 zusjes - Meg, Jo, Beth en Amy March - en is losjes gebaseerd op de kindertijdervaringen van de schrijfster en haar drie zussen.

Little Women is a novel by American author Louisa May Alcott (1832-1888), which was originally published in two volumes in 1868 and 1869. The story takes place in Orchard House, the Alcott family home in Concord (Massachusetts).
The novel follows the live of four sisters - Meg, Jo, Beth and Amy March - detailing their passage from childhood to womanhood, and is loosely based on the author and her three sisters.


33 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig CARIN, helemaal mooi. Genieten hoor!!!
groetjes
Wietske

Annette-California zei

Congrats on a beautiful sampler! I love it. I have the book (haven;t read it yet) and I have seen the movie - loved it too. Love your finish.
love Annette

Christine zei

Congratulations on a lovely finish

Anoniem zei

Het is een mooi borduurwerk met een wat antieke uitstraling geworden.
Het boek -Onder Moeders vleugels-heb ik heel lang geleden eens gelezen en zou het best nog eens willen lezen:kijken of het weer dezelfde gevoelens oproept als toen.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Super, super leuk en mooi geworden!

Guusje, zei

Wat mooi en zo fijn, leuk het verhaal wat erbij hoort te lezen.

Heleni zei

Oh wat prachtig weer Carin. De borduurstof is prachtig hè.
Leuk dat je mij hebt toegevoegd aan de 'stoffenverkoop'.

Anna Zont zei

O! I like this design!
Your choice of fabric is beautiful!

Unknown zei

Heel erg mooi geworden! Prachtig linnen hoor, zo fijntjes.

Verona zei

Mooi Carin

Hennie zei

Wat een mooi borduurwerk !

Groetjes Hennie.

gerrie zei

Ik heb de laatste tijd veel gehaakt, maar het borduurwerk lokt ook weer,
Had even een borduurdip, maar als ik jou borduurwerk zie, zo mooi!
Groetjes Gerrie.

Berna zei

Prachtig borduuwerk. Zo klein zou ik niet meer kunnen zien.
Leuk dat je iets over het boek vertelt. Ik heb het verslonden. Niet 1 keer maar verschillende keren gelezen als jong meisje. Het staat nog in de kast. Misschien toch leuk om weer eens te lezen.

Marilyn zei

It looks great on that fabric Carin!
Thanks for the bit of History on Little Women.
Marilyn

helen zei

So lovely!!

Annie Kingma zei

Heel mooi en wat fijn, zou de loeplamp moeten gebruiken, wat ik dus ook doe bij dit soort mooie borduurwerkjes
Groetnis Annie

Joyce Clark Frank zei

Great job on the Bookshelf. I have stitched this piece and my niece has it hanging in the junior high school library where she is the librarian.

Ageeth Dorsman zei

Het is echt een plaatje geworden, dit borduurwerk, en met wel heel herkenbare boeken op de boekenplank.... Onder moeders vleugels heb ik in mijn jeugd zelfs meerdere keren gelezen (ik verplaatste mijzelf altijd in Jo, die - vond ik toen - zo op mij leek). En ook de andere boeken zijn allemaal ooit gelezen!
Groetjes van Ageeth

Barb zei

Another lovely finish Carin.This one another "to do" on my list lol.

Judith zei

mooi! prachtige oude kleuren heb je weer gebruikt :0)

Mii Stitch zei

This is a lovely finish Carin, Congrats!

AnitaS zei

Wat is het mooi geworden. Zulke mooie kleuren en een heel mooi patroon.

Pouwla zei

Wauw Carin! Wat heb je dit mooi gemaakt! Ook ik heb het boek gelezen en vond het prachtig!
Liefs Pouwla.

Julie zei

A very popular design, your looks wonderful Carin

Carol zei

Lovely finish, Carin--I so love all of the books that this design mentions :)

Tania zei

Prachtige affo!

Anoniem zei

prachtig ♥

Elisa zei

Wat is deze heel mooi geworden :)

jolanda zei

Heel mooi geworden! En dat boek 'onder moeders vleugels' ... wat heb ik daar als kind van genoten! Het ligt nu ergens op de vliering bij mijn andere kinderboeken en ik hoop dat ik ooit een kleinkind krijg die van lezen houdt zodat ik ze weer tevoorschijn kan halen want mijn jongens vinden er alledrie niets aan helaas.

Chris zei

Beautifully stitched.. I have this chart so you have inspired me!
Chris

nadia zei

Zo mooi!
En helemaal klaar.....de mijne nog niet hoor :)

Riet zei

Oh als fervent lezer staat dit patroon hoog op mijn verlanglijstje.
Hij is prachtig geworden Carin!

Lija Broka zei

Very nice finish. Also, thought to say thank you (not sure if I yet mentioned/thanked you) ... you have recommended Anita's Little Stitches. And I have finally bought some LHN sheep charts. Thanks again.